• 実践女子学園
  • 実践女子学園中学校高等学校
  • English

実践女子大学/実践女子大学短期大学部

受験生サイト

  • 在学生の方へ
  • 卒業生の方へ
  • 保証人の方へ
  • 高校の先生方へ
  • ご寄付のお願い
  • クイックリンク
  • アクセス
  • お問合せ
  • よくある質問
  • サイト内検索
  • 資料請求
  • 図書館
  • 情報センター
  • manaba
  • Jissen Gmail
  • UNIVERSAL PASSPORT
  • シラバス
  • 実践女子大学/実践女子大学短期大学部
  • 大学案内

    大学案内

    • 学長メッセージ
    • 建学の精神と教育理念
    • 学びの特長
    • 3つの方針
    • 学生・生徒の在籍状況、収容定員充足率、社会人学生数
    • 教員紹介
    • 学事日程
    • ベスト・ティーチング賞
    • 授業改善の取り組み
    • 教育プロジェクト
    • ゼミナール等による学術的な活動
    • 桜むすび
    • 後援会会報
    • Library Mate
    • 動画コンテンツ
    • 本学の施設貸出及びロケ・撮影について
    • 教育機関連携
    • 情報公開
  • 学部・学科,短大,大学院

    学部・学科,短大,大学院

    文学部

    • 国文学科
    • 英文学科
    • 美学美術史学科

    人間社会学部

    • 人間社会学科
    • ビジネス社会学科
    • 社会デザイン学科

    国際学部

    • 国際学科

    環境デザイン学部

    • 環境デザイン学科

    生活科学部

    • 食生活科学科
      ※2026年4月から
       食科学部
        食科学科
        -食デザイン専攻
        -健康栄養専攻
        管理栄養学科
    • 生活文化学科
    • 現代生活学科

    文学研究科

    • 国文学専攻
    • 英文学専攻
    • 美術史学専攻

    人間社会研究科

    生活科学研究科

    • 食物栄養学専攻
    • 生活環境学専攻

    大学院生のための各種制度

    資格課程

    実践女子大学 短期大学部

    • 日本語コミュニケーション学科
    • 英語コミュニケーション学科
  • 研究・社会連携

    研究・社会連携

    • 研究
    • 地域連携
    • 社会連携
    • 生涯学習・公開講座
  • 学生生活

    学生生活

    • キャンパスカレンダー
    • 授業と単位
    • 留学と国際交流
    • 課外活動
    • 学生生活ガイド
    • 学費・奨学金
    • 在学中の保険について
    • 施設案内
    • 各種届・証明書発行
    • ハラスメントの防止
    • 学生生活のFAQ
    • 後援会
  • 就職・キャリア

    就職・キャリア

    • 特色ある取り組み
    • キャリアについて考える(低年次支援)
    • 進路相談について
    • 就職支援講座
    • UIJターン就職へのサポート
    • インターンシップ・仕事体験
    • 求人検索NAVI(在学生の方)
    • 資格
    • 先輩の声
    • 進路データ
    • 進学について
    • 卒業生向けキャリア支援
    • 企業の皆様へ
    • トピックス
  • 入試・入学

    入試・入学

    受験生サイト

    学部・学科紹介

    オープンキャンパス

    トピックス

    学部入試

    募集要項・出願

    入試結果・出願状況

    編入学選抜

    大学院入試

  • 実践女子学園
  • 実践女子学園中学校高等学校
  • English

実践女子大学/実践女子大学短期大学部

資料請求

大学案内

  • 学長メッセージ
  • 建学の精神と教育理念
  • 学びの特長
  • 3つの方針
  • 学生・生徒の在籍状況、収容定員充足率、社会人学生数
  • 教員紹介
  • 学事日程
  • ベスト・ティーチング賞
  • 授業改善の取り組み
  • 教育プロジェクト
  • ゼミナール等による学術的な活動
  • 桜むすび
  • 後援会会報
  • Library Mate
  • 動画コンテンツ
  • 本学の施設貸出及びロケ・撮影について
  • 教育機関連携
  • 情報公開

学部・学科,短大,大学院

  • 文学部
  • 人間社会学部
  • 国際学部
  • 環境デザイン学部
  • 生活科学部
  • 実践女子大学 短期大学部
  • 文学研究科
  • 生活科学研究科
  • 人間社会研究科
  • 資格課程
  • 渋谷4大学連携単位互換制度
  • 大学院生のための各種制度

研究・社会連携

  • 研究
  • 地域連携
  • 社会連携
  • 生涯学習・公開講座

学生生活

  • キャンパスカレンダー
  • 授業と単位
  • 留学と国際交流
  • 課外活動
  • 学生生活ガイド
  • 学費・奨学金
  • 在学中の保険について
  • 施設案内
  • 各種届・証明書発行
  • ハラスメントの防止
  • 学生生活のFAQ
  • 後援会

就職・キャリア

  • 特色ある取り組み
  • キャリアについて考える(低年次支援)
  • 進路相談について
  • 就職支援講座
  • UIJターン就職へのサポート
  • インターンシップ・仕事体験
  • 求人検索NAVI(在学生の方)
  • 資格
  • 先輩の声
  • 進路データ
  • 進学について
  • 卒業生向けキャリア支援
  • 企業の皆様へ
  • トピックス

入試・入学

  • 入試結果・出願状況
  • 募集要項・出願
  • 編入学選抜概要(2026年度入学者用)
  • 大学院入試概要(2026年度入学者用)
  • トピックス
  • 受験生サイト
  • 在学生の方へ
  • 卒業生の方へ
  • 保証人の方へ
  • 高校の先生方へ
  • ご寄付の
    お願い
  • アクセス
  • お問合せ
  • よくある質問

  • 図書館
  • 情報センター
  • manaba
  • Jissen Gmail
  • UNIVERSAL PASSPORT
  • シラバス
  • 実践女子学園
  • 実践女子学園中学校高等学校
  • English
閉じる
  1. トップ
  2. 大学案内
  3. 教員紹介
  4. バリース キンセラ

大学案内

  • 学長メッセージ
  • 建学の精神と教育理念
  • 学びの特長
  • 3つの方針

大学の基本情報

  • 学生・生徒の在籍状況、収容定員充足率、社会人学生数
  • 教員紹介
    • 客員教授一覧
  • 学事日程
  • 日野キャンパス(環境デザイン学部、生活科学部)
  • 渋谷キャンパス(文学部、人間社会学部、国際学部、短期大学部)

授業改善の取り組み

  • ベスト・ティーチング賞
  • 授業改善の取り組み

実践女子大学の取り組み

  • 教育プロジェクト
  • ゼミナール等による学術的な活動

広報物・SNS・動画

  • 桜むすび
  • 後援会会報
  • Library Mate
  • 動画コンテンツ
  • 本学の施設貸出及びロケ・撮影について
  • 教育機関連携
  • 情報公開

言語文化教育研究センター 専任講師

バリース キンセラ(ばりーす きんせら)

Valies Kinsella

専門分野・専攻 人文・社会 / 英語学 / Applied Linguistics
人文・社会 / 外国語教育 /
人文・社会 / 芸術実践論 /
個人ホームページ https://researchmap.jp/7000007878
教育研究情報 研究者情報データベースへのリンク

最近の研究テーマ等

As a university teacher-researcher, my research interests are deeply connected to enhancing classroom practices and student learning outcomes. One of my primary areas of focus is formative speaking assessment in the classroom. I am particularly interested in how ongoing, formative assessments can provide valuable feedback to students to help improve their speaking skills in real-time. By focusing on processes rather than final outcomes, students can develop greater confidence and identify areas for improvement. My research aims to investigate effective strategies for incorporating formative assessments into speaking activities, enhancing both teacher-student interaction and the overall learning experience.

Another key interest is material development. I believe that tailored, context-sensitive materials can significantly impact students' language acquisition. My research involves exploring how to design and adapt materials that engage students in meaningful language use while being relevant to their cultural and linguistic backgrounds. Through this, I aim to develop resources that both support and challenge students in their language learning journeys.

I am also keen on exploring the use of film in the EFL classroom through Project-Based Learning (PBL). This approach empowers students by connecting them to real-world tasks and encouraging collaborative learning. By showcasing their work through community events or presentations, students can experience a sense of ownership and accomplishment, further boosting their language learning motivation.

Additionally, my research delves into student confidence and fluency in speaking. I am interested in examining how various classroom strategies can foster a positive classroom environment, leading to increased confidence in speaking activities, which in turn supports fluency development.

Lastly, task-based language teaching (TBLT) in universities in Japan is a key area of investigation. I am interested in exploring how TBLT can be applied effectively in Japanese higher education settings, helping students engage in authentic language use and develop critical thinking skills.

主な担当授業と概要

Integrated English B

This course is designed to help students expand their knowledge of English by providing a variety of opportunities to practice speaking, listening, and reading skills in real-life contexts. Students will engage in collaborative work through pair and group activities, which include project-based learning and creating videos. These activities not only enhance language proficiency but also encourage creativity and critical thinking. By participating in these interactive tasks, students can improve their communication skills and gain more confidence in using English. The course fosters a supportive learning environment that emphasizes practical language use and student collaboration.

Effective Speaking

This course provides students with the opportunity to engage in meaningful conversations on everyday topics and themes using communicative English. The focus is on speaking and responding, encouraging students to express their thoughts clearly and confidently. In addition to verbal communication, students will also learn the importance of non-verbal cues such as body language, tone, and expression, which are essential for effective communication. Listening skills are equally emphasized, as understanding others is key to successful exchanges. Through a variety of interactive activities, students will practice making both short reactions and long responses, building their speaking and listening fluency in real-life contexts.

趣味・特技

As a teacher-researcher, I bring a unique perspective to my work, shaped by my multilingual background. Fluent in several languages, I understand the complexities of communication and the cultural nuances that influence language learning. Beyond the classroom, my passion for filmmaking allows me to integrate creative and visual storytelling into my teaching practices, helping students connect with language in dynamic ways. Outside of work, I enjoy exploring different cultures through international travel, discovering new cuisines on foodie trips, and attending classic and rock concerts. Additionally, I am an avid participant in tabletop role-playing games, where storytelling and creativity thrive.

受験生へのメッセージ

English is more than just a language; it’s a powerful tool for sharing your thoughts and connecting with others worldwide. A wise man once said, “If you talk to a man in a language he understands, that goes to his head. If you talk to him in his language, that goes to his heart.” Embrace every opportunity to practice and improve your English, whether it’s through everyday activities or hobbies. For example, singing English songs at karaoke is not only fun but also a great way to practice pronunciation, rhythm, and vocabulary. As Yoda wisely stated in the film The Empire Strikes Back, “Do, or do not. There is no try.” Don’t be afraid to speak up in class! Every conversation is an opportunity to practice, learn, and build confidence. It’s important to remember that studying a language is always a team effort. You’ll learn from your classmates as much as they learn from you. As C.S. Lewis said, “We are what we believe we are.” Believe in your ability to improve and grow. Every word you speak, every phrase you practice, brings you closer to fluency. Keep pushing forward, embrace the learning process, and remember: “The only limit to our realization of tomorrow is our doubts of today.” (Franklin D. Roosevelt)

関連サイト

  • 生涯学習
    センター
  • 香雪記念
    資料館
  • 文芸資料
    研究所
  • 下田歌子記念女性総合研究所
  • 実践桜会
  • 図書館
  • 社会連携
    プログラム
ページトップへ

食科学部 食科学科[食デザイン専攻・健康栄養専攻] 管理栄養学科(2026年4月設置)

受験生サイト

  • 在学生の方へ
  • 卒業生の方へ
  • 保証人の方へ
  • 高校の先生方へ

実践女子大学/実践女子大学短期大学部

日野キャンパスMAP〒191-8510 東京都日野市大坂上4-1-1
  • 環境デザイン学部
  • 生活科学部
渋谷キャンパスMAP〒150-8538 東京都渋谷区東1-1-49
  • 文学部
  • 人間社会学部
  • 国際学部
  • 短期大学部
  • 学校法人実践女子学園
  • 実践女子学園 中学校高等学校
  • ご寄付のお願い
  • 採用情報
  • プレスリリース
  • メディア掲載情報
  • お問い合わせ
  • よくある質問
  • サイトポリシー
  • プライバシーポリシー
  • サイトマップ
  • 施設貸出

Copyright © Jissen Women's Educational Institute(JWEI) all rights reserved.